Jak biegać na bieżni

Jak biegać na bieżni

Bieżnia to skuteczny sposób na spalanie kalorii i poprawę zdrowia. To także świetny sposób na uzyskanie formy. Ale jest wiele innych korzyści, które możesz odnieść z używania bieżni.

Korzyści płynące z korzystania z bieżni to:

– Zwiększona wytrzymałość

– Spalaj kalorie lepiej niż bieganie

– Popraw siłę mięśni

– Zmniejsz ryzyko chorób serca i udaru mózgu

– Chroń kolana, biodra i plecy

Jak biegać na bieżni – przewodnik po bieganiu na bieżni i jak wyrobić z tego nawyk

Bieganie na bieżni to najwygodniejszy sposób na czerpanie korzyści z regularnych ćwiczeń. Jest łatwy, dostępny i nie wymaga specjalnego wyposażenia. Jedyne czego potrzebujesz to bieżnia i odrobina motywacji.

Pierwszym krokiem do uczynienia z tego nawyku jest określenie, jaka może być Twoja motywacja do biegania na bieżni. Istnieją główne powody, dla których ludzie zaczynają chodzić lub biegać na bieżni:

– Dla utraty wagi / korzyści zdrowotnych: bieganie spala więcej kalorii niż chodzenie i zapewnia korzyści sercowo-naczyniowe, takie jak poprawa zdrowia serca, obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych.

– Dla wygody: Bieżnie są dostępne w większości siłowni, centrów fitness, klubów zdrowia, a nawet w niektórych parkach publicznych, więc łatwo jest znaleźć wymówkę, aby uzyskać formę w dowolnym momencie.

Jaka jest najlepsza pora dnia na bieganie, aby uzyskać najlepsze wyniki?

najlepsza pora dnia na bieganie

Ludzie częściej osiągają lepsze wyniki rano niż o każdej innej porze dnia. Dzieje się tak, ponieważ ludzie mają więcej czasu na skupienie się, bycie produktywnym i załatwianie spraw.

Sprawdź również:

Ludzie są również mniej zmęczeni i bardziej skoncentrowani rano. Organizm uwalnia hormon zwany kortyzolem, który pomaga ludziom skupić się i skoncentrować w ciągu dnia. Ponadto wykazano, że ludzie rzadziej popełniają błędy lub zapominają informacje po przebudzeniu niż podczas snu w nocy.

Niektórym osobom może być trudno wstać wcześnie rano, ale wczesne wstawanie ma wiele zalet. Ludziom łatwiej jest zacząć dzień od nowa, ponieważ nie mają nic zaplanowanego przed przebudzeniem. Mają też tendencję do wcześniejszego powrotu do domu z pracy, ponieważ nie mają tak dużo

Najlepszą porą na krótkie biegi jest wczesny ranek. Dzieje się tak, ponieważ Twoje mięśnie będą bardziej świeże i będziesz mógł spalić więcej kalorii.

Zmaksymalizowanie treningu na bieżni o każdej porze dnia

Jak biegać na bieżni? Trening na bieżni to świetny sposób na zrzucenie wagi i uzyskanie formy. Można to również zrobić o dowolnej porze dnia. Najlepszy czas na trening na bieżni to czas, kiedy masz najwięcej energii, a Twoje ciało jest w szczytowej formie.

Korzystaj z bieżni z czujnikiem tętna. Pomoże Ci to śledzić, jak ciężko pracujesz, jak długo ćwiczysz i jak długo potrwa, zanim zaczniesz odczuwać zmęczenie lub bolesność mięśni.

Wybierz nachylenie, które jest trudne, ale niezbyt trudne, aby nie powodowało kontuzji lub dyskomfortu podczas treningu

Ustaw prędkość na bieżni tak, aby odpowiadała krokowi biegania, aby była naturalna i komfortowa

Jak długo trwa przyzwyczajenie się organizmu do biegania na bieżni?

Przyzwyczajenie się do biegania na bieżni zajmuje około 2-4 tygodni. Należy pamiętać, że czas potrzebny organizmowi na przyzwyczajenie się do biegania na bieżni zależy od tego, jak długo chodzisz lub biegasz. Jest to również ważne dla osób, które są nowicjuszami biegaczy lub tych, które nie ćwiczyły od dłuższego czasu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe są oznaczone *