Ile kroków dziennie, żeby schudnąć?

Ile kroków dziennie, żeby schudnąć?

Ile kroków dziennie trzeba zrobić, żeby schudnąć? Całkiem sporo! To prosta matematyka: jeśli chce się przejść na dietę i schudnąć, to trzeba spalić więcej kalorii, niż spożywasz. Proces spalania tkanki tłuszczowej nie jest równomierny – dlatego odpowiednio stosowaną dietę należy uzupełniać o regularny ruch.

Postaw na regularną aktywność fizyczną!

Dobrym pomysłem może być wprowadzenie do codziennego dnia dodatkowej aktywności fizycznej. Zmniejsza ona ryzyko chorób układu krążenia, które w dzisiejszych czasach są niemal chorobą cywilizacyjną.

Deficyt kaloryczny nie wystarczy

Jednak nie jest to takie proste. Aby program odchudzania zakończył się sukcesem i abyś zachował swoją wagę docelową, trzeba stworzyć program ćwiczeń, który utrzymaj metabolizm w ryzach. Jeśli metabolizm pracuje wydajnie i spala więcej kalorii, niż można skonsumować, to jedynym sposobem na utratę wagi jest jedzenie mniej lub zwiększenie aktywności

Ile należy dziennie zrobić kroków, żeby schudnąć?

ile kroków dziennie robić żeby schudnąć

Jeśli zbadamy liczbę kroków potrzebnych dziennie do utraty wagi, musimy rozważyć, ile kalorii jest spalanych przez chodzenie i ile wystarczy do codziennej utraty wagi. Przeciętna osoba spala około 100 kalorii na 1,5 km chodzenia w umiarkowanym tempie.

Jeśli osoba chodzi w tym tempie przez 1 godzinę dziennie (około 8 km), będzie spalać około 500 kalorii dziennie. To wystarczyłoby dla większości ludzi, aby osiągnąć swoją wagę docelową w ciągu około sześciu miesięcy – pod warunkiem, jeśli utrzymują swoją idealną dietę, jedzą dobrze i obserwują swoje zdrowie.

Sprawdź również:

Ile dokładnie robić kroków dziennie?

Istnieją różne formuły, które obliczają liczbę kroków, których potrzebuje dana osoba, aby schudnąć, ale wszystkie mają jedną wspólną cechę – potrzebne będzie dużo więcej kroków, niż prawdopodobnie występuje teraz.

Szacuje się, że ktoś ważący 70 kilogramów powinien dążyć do 7,500 kroków dziennie. Dla kogoś, kto waży 90 kg, jest to 10 000 kroków.

Czy 10 tysięcy kroków dziennie to mit?

I tak i nie. Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Tak, ponieważ, jak wspomniano powyżej, 10 000 kroków dziennie pomoże spalić nadmiar kalorii osobie ważącej ok. 90 kg, a osobie o wadze ok. 75 kg wystarczy 7500 kroków. Jednak nie jest tak, że podane 10 000 kroków zaszkodzi osobom lżejszym.

Chodzenie z pewnością wyjdzie każdemu na zdrowie, jednak nie warto przywiązywać się do dokładnych ilości kroków. Zdrowe osoby na pewno skorzystają na takiej zmianie stylu życia.

Jak powinno przebiegać liczenie kroków?

Można skorzystać z gadżetów liczących kroki, jednak dobrym rozwiązaniem może być także aplikacja w telefonie. Te gadżety liczą kroki za pomocą akcelerometru – rozpoznaje on ruch i przelicza go na kroki. Robi to na podstawie ruchów nadgarstka. W tej sytuacji skorzystanie z aplikacji do liczenia będzie dokładniejszym rozwiązaniem.

Za pomocą krokomierzy lub aplikacji łatwo sprawdzi się swoje dzienne statystyki i zauważy pewne prawidłowości. Zadbaj o stan zdrowia, samopoczucie i relaks, chodząc na codzienne spacery.

Ile kroków dziennie powinniśmy robić?

ile kroków dziennie aby schudnąć

W rzeczywistości, jeśli nie jest to jeszcze oczywiste, chodzenie jest jedynym sposobem, aby uzyskać wystarczająco dużo kroków w każdy dzień – rower i pływanie może również liczyć się jako zbliżona aktywność.

Jednak nawet jogging nie daje tylu kroków, co chodzenie w umiarkowanym tempie – czas spędzony na bieganiu (które jest znacznie mniej efektywne niż chodzenie) zwykle nie jest tego wart, jeśli próbuje się pilnować spożycia kalorii lub spalić tłuszcz.

Co jednak powinniśmy robić, jeśli nie mamy wiele czasu na dbanie o zdrowie?

Jeśli nie można lub nie chce się tyle chodzić, to istnieją dwa wyjścia: albo znaleźć sposób, by te spacery były bardziej interesujące (np. słuchanie muzyki lub zabranie ze sobą psa), albo spróbować dodać do swojego dnia jakąś inną aktywność, która pozwoli zrobić więcej kroków.

Ostatecznie, jeśli chce się schudnąć, dodanie większej ilości kroków jest doskonałym sposobem, aby to zrobić – nawet jeśli masz już wystarczająco dużo ćwiczeń i jesz tak zdrowo, jak to możliwe. Kalorie spalane są podczas chodzenia i każdego rodzaju aktywności.

Ile kroków dziennie robić, aby schudnąć? Czy musi to być 10 000 tysięcy kroków?

W niekończącej się walce o utratę wagi, większość ludzi skupia się na diecie i ćwiczeniach. Prawda jest taka, że zdrowa dieta i regularne ćwiczenia są ważne dla zdrowia, ale nie są magicznymi czynnościami – są to tylko dwa kluczowe elementy układanki.

Aby schudnąć, osoba musi spalić więcej kalorii każdego dnia, niż jej ciało może przechowywać. W istocie ciało najpierw zużyje wszelkie dodatkowe węglowodany, które przechowuje jako glikogen, a następnie zacznie spalać tłuszcz jako paliwo.

Światowa organizacja zdrowia zaleca codzienny wysiłek fizyczny

Ludzkie ciało jest jednak bardzo elastyczne i ciągle próbuje znaleźć sposób na utrzymanie poziomu energii w zgodzie z ilością spożywanego jedzenia. Jeśli zbytnio zmniejszy się ilość spożywanych kalorii, ciało spowolni metabolizm, starając się zachować energię i zapobiec głodowaniu.

To wyjaśnia, dlaczego niektórzy ludzie mogą jeść to, co wydaje się niesamowicie niską ilością kalorii każdego dnia i nadal nie tracą wagi.

Ważne jest również, aby pamiętać, że tkanka mięśniowa spala ponad dwa razy więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa podczas aktywności fizycznej – więc im więcej tkanki mięśniowej ma się na swojej klatce, tym łatwiej będzie zrzucić niechciane kilogramy. Mięśnie spalają tłuszcz; tłuszcz nie spala mięśni!

O czym należy pamiętać?

Robiąc ok. 10 tysięcy kroków, należy dbać o poprawną postawę ciała oraz dostosowanie tempa chodzenia do własnych sił. W ten sposób w ciągu godziny będziemy w stanie spalić nawet kilkaset kalorii! Co więcej, chodzenie sprzyja utrzymaniu deficytu kalorycznego, zmniejsza stres oraz ciśnienie krwi, a także poprawia funkcje intelektualne.

Pamiętajmy, aby zdrowy tryb życia nie stał się tylko chwilowym wyzwaniem!

Jak powinna przebiegać aktywność fizyczna, aby wpływała dobrze na samopoczucie?

Więc ile kroków trzeba zrobić, aby schudnąć? To częste pytanie, jednak nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ każdy jest inny.

Bez względu na to, jak często się to słyszy, robienie 10 tysięcy kroków dziennie nie oznacza, że w magiczny sposób się schudnie. Wielu ludzi zachwyciło się ideą, że jeśli tylko zrobią wystarczająco dużo kroków, będą szczupli i zdrowi. Jednak czy to naprawdę takie proste?

Czy warto robić 10 000 kroków dziennie?

ilość kroków dziennie

Jeśli uda się podjąć wystarczającą ilość aktywności fizycznej w ciągu dnia, to prawdopodobnie spali się więcej kalorii niż ktoś, kto siedzi cały dzień. Jednak każda osoba jest inna, a dla niektórych osób, np. cierpiących na artretyzm lub bóle stawów, samo wykonanie większej ilości kroków może być szkodliwe. Ogólne zalecenie, aby zrobić 10 tysięcy kroków dziennie, nie jest twardą i szybką regułą – a jeśli próbuje się zmusić się do zrobienia tylu kroków, kiedy jest to niewygodne lub bolesne, to może się to skończyć bardziej źle niż dobrze. Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

Chodzenie dotlenia, pobudza i aktywizuje!

Ważniejsze od liczby kroków jest to, jaki ma się styl życia i jak dużo aktywności ma się w ogóle. Jeśli już wykonuje się jakąś formę regularnych ćwiczeń, to spróbuj dodać więcej aktywności w ciągu dnia. Jeśli nie, istnieje wiele sposobów na włączenie 20 minut aktywności do codziennej rutyny – wybierz się na krótki spacer, zamiast jeść lunch w restauracji lub wybieraj w pracy schody zamiast windy.

Decyzja dotycząca leczenia należy zawsze do Ciebie

Warto zaznaczyć, że chodzenie to chyba najzdrowsza moda ostatnich lat. Zdrowy człowiek korzysta regularnie ze spacerów, które mają zbawienny wpływ na kondycję.

Podkreślmy, że ta informacja nie zastępuje porady lekarskiej. Jeśli ktoś zmaga się z otyłością lub chorobami przewlekłymi, to warto skonsultować się z lekarzem. Nie ponosimy odpowiedzialności wynikającej ze stosowania informacji umieszczonych w tym artykule. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *