Jakie warzywa jeść na odchudzanie?

Jakie warzywa jeść na odchudzanie?

Najważniejszym czynnikiem podczas odchudzania jest deficyt kaloryczny, co oznacza, że powinno się jeść mniej, niż potrzebuje organizm. Aby jednak zachować zdrowie należy podejść do procesu odchudzania z głową i kalorie obcinać rozsądnie, żeby uniknąć pojawienia się problemów zdrowotnych, co oznacza, że należy pamiętać o racjonalnej i zbilansowanej diecie. Dodawanie dużej porcji warzyw pozwala na skomponowanie objętościowego posiłku o niskiej wartości kalorycznej, co jest zbawiennym czynnikiem podczas procesu redukcji masy ciała. Jakie warzywa zatem szczególnie warto jeść, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Warzywa, a odchudzanie 

Warzywa powinny stanowić bardzo ważny element każdej diety, ze względu na to, że dostarczają do organizmu cennych witamin. Są także źródłem istotnych dla organizmu mikroelementów, co pozwala na uniknięcie ich niedoborów, a także błonnika pokarmowego, który przynosi szereg korzyści, m.in. wspomaga pracę jelit, zwiększa uczucie sytości oraz pomaga obniżyć poziom cholesterolu i glukozy we krwi, a to tylko początek z listy pozytywnego wpływu, jaki na organizm człowieka ma błonnik. Dzienne spożycie warzyw i owoców w ciągu dnia powinno wynosić co najmniej 400 gramów, co oznacza, że warto je dodawać do każdego posiłku. Zwiększenie spożycia warzyw może znacznie ułatwić proces odchudzania, dzięki dodaniu objętości do posiłku, co pozwoli na uzyskanie sytości na dłuższy czas, co z kolei może zwalczyć problem podjadania między posiłkami. Kolejnym plusem, o którym warto wspomnieć, jest niska kaloryczność, jaką posiada sporo warzyw, dzięki czemu mogą stanowić świetną alternatywę dla mniej zdrowych przekąsek. Pozwalają również na skomponowanie różnorodnych dań i eksperymentowanie w kuchni, co również znacznie ułatwi proces odchudzania i pozwoli uniknąć monotonności spożywanych posiłków.

Warzywa, które warto jeść podczas odchudzania 

Długa lista warzyw dostępnych na rynku pozwala na wkomponowanie ich do posiłków w różnorodny sposób oraz jest skuteczna w walce z nadprogramowym kilogramami. Warto jednak wspomnieć, że warzywa najlepiej jest spożywać surowe, a do ich ewentualnej obróbki nie używać zbyt dużej ilości kalorycznych dodatków takich jak np. tłuste sosy.

Do warzyw, które szczególnie warto włączyć do swojej diety, należą:

  • Cukinia: należy ona do grona warzyw niskokalorycznych i lekkostrawnych. Można ją podawać faszerowaną z innymi warzywami, jednak warto pamiętać, że nada się nie tylko do dań wytrawnych takich jak sałatki czy kremy, ale również coraz częściej dodawana jest do posiłków oraz przekąsek na słodko, co pozwala na przemycenie dodatkowej porcji warzyw w diecie.
  • Ziemniak: wbrew powszechnie powielanym mitom mówiącym o tym, że ziemniaki tuczą, są one bardzo dobrym wyborem podczas odchudzania. W 100 gramach surowych ziemniaków znajduje się niecałe 100 kalorii. Dodatkowo mają one wysoki indeks sytości, co pozwoli na dłużej czuć się najedzonym. Należy jednak pamiętać o tym, że wszelkie dodatki (zwłaszcza tłuste) podnoszą wartość kaloryczną ziemniaków, więc warto przykładowo wybrać wersję pieczoną niż smażoną na głębokim tłuszczu.
  • Marchew: jest bardzo dobrym źródłem beta-karotenu. Surowa ma niski indeks glikemiczny, więc będzie stanowiła dobry wybór dla osób, które muszą szczególnie dbać o poziom glukozy we krwi. Tak jak cukinia nadaje się zarówno do dań wytrawnych, jak i słodkich, dzięki czemu może być wkomponowana w wiele posiłków. Bardzo dobrze sprawdzi się również jako przekąska.
  • Brokuł: wysoka zawartość błonnika oraz białka znajdujące się w tym warzywie korzystnie wpływają na pożądane podczas odchudzania uczucie sytości. Brokuły są również dobrym źródłem potasu, który ma pozytywny wpływ na naczynia krwionośne, więc są dobrym wyborem dla osób borykających się z nadciśnieniem tętniczym. Warto również pamiętać o innych warzywach z rodziny kapustnych takich jak: brukselka, kapusta, czy jarmuż, które również są świetnym wyborem podczas procesu odchudzania.
  • Ogórek: to składające się w większości z wody warzywo jest bardzo dobrym składnikiem diety redukcyjnej. W 100 gramach ma tylko około 15 kalorii, a jego dodatkowym atutem jest niski indeks glikemiczny. Pozwala nawodnić organizm i zawiera szereg cennych minerałów. Warto pamiętać, że w przypadku tego warzywa to skórka jest cenniejszym źródłem korzystnych dla człowieka składników, więc warto zrezygnować z obierania go.
  • Pomidor: kolejne niskokaloryczne i bogate w wodę warzywo. Jest bardzo dobrym źródłem witaminy C, witaminy E oraz potasu. Ma również korzystny wpływ na serce oraz poziom cholesterolu.

Warto pamiętać, że nie są to jedyne warzywa, które warto spożywać, chcąc stracić zbędne kilogramy. Korzystnie na ten proces wpłynie także wiele innych niskokalorycznych warzyw, jednak te zasługują na szczególne miejsce na liście warzyw dobrych podczas odchudzania. Pozwolą one usprawnić cały proces redukcji masy ciała, a także zachować rozsądek potrzebny podczas odchudzania.

Dodawanie warzyw do posiłków pozwoli na zachowanie zbilansowanej diety, więc dobrze jest starać się spożywać je do każdego posiłku, aby móc cieszyć się efektami odchudzania.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe są oznaczone *