Jak jeść, żeby równocześnie dbać o urodę?

Jak jeść, żeby równocześnie dbać o urodę?

Zadbana cera, gęste włosy, mocne paznokcie i zdrowy wygląd to nie tylko zasługa dobrze dobranych kosmetyków. To przede wszystkim zdrowe nawyki żywieniowe i pamięć o systematycznym piciu wody. Jak zadbać o urodę, skupiając się na tym, co znajduje się na talerzu? Jak jedzenie może wpływać na wygląd twarzy lub włosów?

Jaka jest główna rola jedzenia?

Pytanie zadane w tym nagłówku może wydawać się wyjątkowo infantylne. Każdy człowiek zdaje sobie bowiem sprawę, że je po to, aby żyć, aby mieć siłę i móc normalnie funkcjonować. To oczywiste, jednak chodzi tutaj o bardziej specjalistyczne wyjaśnienie tego zagadnienia: jedząc człowiek dostarcza sobie niezbędnych składników odżywczych, które umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie wszystkich procesów metabolicznych zachodzących w organizmie. 

To znaczy, że wraz z posiłkiem do organizmu docierają potrzebne aminokwasy, witaminy, wszystkie mikro i makro elementy, cukry oraz tłuszcze, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na przemiany chemiczne na poziomie komórkowym w ciele człowieka. Niedobór jakiegoś składnika odżywczego sprawia, że jakaś grupa komórek może nie funkcjonować poprawnie, a w konsekwencji zaburzone może być działanie jakiejś tkanki lub układu. Takie niedobory objawiają się nie tylko szeregiem dolegliwości różnej maści, lecz także nieprawidłowym wyglądem. 

Jedzenie ma za zadanie odżywić organizm, a więc dostarczyć mu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W tym takich, które wpływają na wygląd skóry, cery, włosów i paznokci. 

Jakie składniki odżywcze mogą wpływać na urodę?

Na zdrowy wygląd włosów wpływają między innymi takie pierwiastki jak: krzem, cynk, żelazo, selen, magnez, jod. Dostarcza się je do organizmu właśnie podczas spożywania żywności. Mogą to być produkty takie jak świeże owoce i warzywa, szczególnie fasola, buraki, pietruszka, ogórki, marchewka, szparagi czy cebula. 

Zdrowa cera również zależy od wystarczającej ilości składników odżywczych. Tutaj dużą rolę grają między innymi zdrowe tłuszcze, warto więc regularnie pić olejek z wiesiołka lub olej lniany. Można je dodawać do sałatek lub pić bezpośrednio z łyżeczki. Na atrakcyjny wygląd cery wpływa również prawidłowy poziom witaminy A. Występuje ona w produktach mlecznych, takich jak masło, mleko i jajka, ale także zawierają ją produkty mięsne takie jak wątróbka. Znaleźć ją można w niektórych tłustych rybach, a także warzywach: jarmużu, batatach, dyni. 

Na paznokcie, ale także włosy i skórę wpływają liczne substancje odżywcze. Są to witamina D, również witamina A, cynk, krzem, żelazo, a także siarka. Witaminę D warto suplementować według zaleceń lekarza, ponieważ trudno ją dostarczyć w codziennej diecie, a słońce w szerokości geograficznej w której znajduje się Polska nie jest w stanie zsyntetyzować w skórze wystarczającej ilości tej witaminy.

Podsumowując, na atrakcyjną urodę, na którą składa się zdrowy wygląd cery, włosów i paznokci, wpływ ma niesamowicie wiele substancji odżywczych, pierwiastków i witamin. Dlatego tak ważne jest, aby odżywiać się w sposób różnorodny, korzystając z sezonowych warzyw i owoców, jedząc orzechy, nabiał oraz ryby i dobrej jakości mięso. Nie warto skupiać się na jednym, konkretnym składniku (chyba, że występuje jego znaczny niedobór, zatwierdzony przez lekarza), ponieważ tylko dobrze zbilansowana dieta wpłynie korzystnie na wygląd ciała. 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola obowiązkowe są oznaczone *