Chcę mocy, zanim będzie moc

Problemem nie jest to, że nie masz wystarczającej siły woli, aby osiągnąć to, czego chcesz. Masz siłę woli, ale to nie jest siła woli, której potrzebujesz, to jest siła chęci.

Musisz najpierw chcieć

Musisz chcieć zmienić swoje nawyki, chcesz stracić trochę wagi, chcesz zrezygnować z wieczornego podjadania, zanim twoja wola wejdzie do gry. Gdy chcesz coś wystarczająco źle, zrobisz wszystko, co trzeba.

Jeżeli ty myśleć ty chcesz coś (robić zmianie w twój jeść przyzwyczajeniach być może), ale wtedy znajdujesz je trudny podążać-through z twój planami, najprawdopodobniej ty po prostu chcesz twój aktualną rzeczywistość (twój aktualni przyzwyczajenia i wzory) więcej niż ty chcesz twój cele (mniej ciężar, lepszy zdrowie, etc.)

Słyszę cię całą drogę tutaj, mówiąc mi, że się mylę: „Nie, to nie jest w porządku! Chcę tego bardziej niż czegokolwiek innego, tylko nie mam siły woli!”. Round and round you go, ale prawda jest taka, że dostaniesz to, czego naprawdę chcesz. Pomyśl z powrotem, czy kiedykolwiek był czas, kiedy naprawdę chciałeś coś? Pewien kawałek ubrania, pewien dom, samochód, praca, współmałżonek? Hum… Tak, idziemy po to, co chcemy, jeśli naprawdę chcemy nabyć lub osiągnąć to robimy. Nic nie spadnie ci na kolana, musisz iść po to, czego chcesz.

Co się dzieje?

Innymi słowy, możesz chcieć uniknąć bólu (łamanie starych nawyków, unikanie niektórych ulubionych pokarmów, po prostu nie przejadanie się…) bardziej niż chcesz zyskać przyjemność (utrata wagi, nabranie nowych nawyków, jedzenie ulubionych pokarmów z umiarem…)

Ponieważ utrata wagi wymaga czasu, od tygodni przez miesiące do lat, łatwo jest zejść z tej ścieżki. Zawsze łatwiej jest wrócić do starych nawyków jedzenia, jedzenia i jeszcze raz jedzenia. Zawsze jest więcej jedzenia. Jeśli nie jesteś zbyt biedny, żeby je kupić, w Polsce jest mnóstwo jedzenia – w rzeczywistości jest go za dużo, więc tym bardziej konieczne staje się pamiętanie o celach długoterminowych.

Jak można pamiętać o celach długoterminowych, kiedy krótkoterminowe jedzenie zagląda nam w twarz? Co z tymi wszystkimi smakołykami oferowanymi, co z reklamami, billboardami, znakami wszędzie, które mówią JEDZ?

Pomyśl, kiedy ostatnio naprawdę czegoś chciałaś. Chciałeś tego bardziej niż czegokolwiek, musiałeś to mieć, zrobiłbyś wszystko, aby to zdobyć. Chcieć jest potężnym motywatorem, ale zaskakująco nie wszyscy jesteśmy zmotywowani przez to, czego chcemy. Niektórzy z nas są zmotywowani przez unikanie tego, czego nie chcemy.

Jaka jest Twoja Strategia Motywacji?

Motywacja występuje w dwóch (lub więcej) smakach. Możesz być zmotywowany w kierunku czegoś (co zyskasz) lub możesz być zmotywowany z dala od czegoś (co stracisz). To pragnienie unikania może być mylące. Mówię, że musisz czegoś chcieć, a Ty myślisz: ale ja nie chcę być gruba. Nie mogę myśleć o swojej przyszłości, tylko o tym, czego nie chcę. Oto co się dzieje:

Motywacja: W kierunku

Jeśli jesteś zmotywowana tym, co zyskasz, łatwo ci będzie patrzeć w przyszłość i widzieć swoje przyszłe zgrabne ciało, będziesz widzieć wokół siebie ludzi z pełnymi podziwu spojrzeniami, będziesz słyszeć ich komplementy, poczujesz zapach dobrego jedzenia i poczujesz się dobrze, wiedząc, że możesz zjeść tyle, by być zadowoloną, a potem powiedzieć, że jesteś pełna. Masz już dość, dziękuję. Będziesz miał kontrolę nad swoim życiem. Będziesz chciał tego, co sobie wyobrażasz bardziej niż czegokolwiek innego i zrobisz wszystko, aby to osiągnąć. Na pytanie, na jaki film pójść, będą mieli kilka pomysłów i powiedzą ci, dlaczego.

Motywacja: na wyjeździe

Jeśli jesteś zmotywowany przez to, co stracisz, skupisz się na tym, czego chcesz uniknąć. Na przykład, chcesz uniknąć umierania, chcesz uniknąć bycia zbyt ciężkim, aby cieszyć się zabawą z dziećmi, chcesz uniknąć zadyszki przy wchodzeniu po schodach. Chcesz uniknąć zażenowania, upokorzenia spowodowanego uwagami i niegrzecznymi spojrzeniami innych ludzi. Nie chcesz już nic z tych rzeczy, i nie chcesz tego do tego stopnia, że zrobisz wszystko, aby tego uniknąć. Jeśli zapytasz ich, co chcą na obiad, powiedzą ci, że nie chcą chińszczyzny, ani pizzy. Może być trudno sprawić, by ktoś zmotywowany w ten sposób faktycznie powiedział, na co ma ochotę!

Znając swoją strategię motywacji, łatwiej jest znaleźć metody, które wspierają preferowaną przez Ciebie strategię. Jeśli jesteś zmotywowany w kierunku, może Ci się spodobać pocięcie naszych zdjęć ludzi w świetnej formie z podobnym typem ciała do Twojego. Znajdź modelki w ubraniach, które dobrze by na Tobie wyglądały, zdjęcia basenów, miejsc wakacyjnych, które by Ci się podobały; to są te typy rzeczy, które wchodzą w skład tablicy marzeń.

Jeśli motywujesz się na odległość, to zrób listę tego, czego chcesz uniknąć i dopracuj ją. Dlaczego nie chcesz tych rzeczy? Im bardziej szczegółowy jesteś, tym bardziej prawdopodobne, że naprawdę zrobisz to, co trzeba, aby ich uniknąć.

Mieć nadzieję te pomysły dostają ciebie myśleć, i dużo o robić zmianom w nasz życiach sprowadza się myśleć je przez. Uświadomienie sobie, czego naprawdę chcemy, może sprawić, że ominiemy przeszkody związane z tym, co już mamy. Wpływać zmianę no koniecznie jest wygodny, until ty pracujesz przy nim dla czas, i wtedy nagle twój zmieniać zachowanie zostać twój nowym zachowaniem i wysiłek jest nad.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *